Webbapplikation version 5.7.3
Nya funktioner:
-Aviseringsinställningar- Användare kan nu kontrollera vilka aviseringar de skall få via e-mail eller mobilapp och webbapp. Fler aviseringar kommer att kunna styras i framtiden. Dessa inställningar återfinns under “Mitt konto > Aviseringar”
Förbättringar:
-Platser- Sökresultat sparas mellan listvyn och kartvyn för platser. Användare kan nu växla mellan dessa utan att tappa sina urval för filter eller sökord..
-Platser- Förbättrad prestanda på alla vyer i “Platser” genom att tillåta laddning av data i bakgrunden.
-E-postaviseringar- Användare kan nu klicka på länken i alla e-postaviseringar och komma direkt till ärendet som nämns; oavsett om det är en arbetsorder, felanmälan, eller något annat ärende. Skulle användaren vara utloggad från Service Node måste den först logga in före den kan komma åt ärendet.
-Platser- Formuläret för att lägga till nya platser eller uppdatera platser har uppdaterats. Nu kan man enklare göra mindre ändringar till platser eftersom man fortfarande stannar kvar i den aktiva vyn när en plats redigeras eller läggs till. Detta gör det enklare att redigera information då inget nytt fönster måste öppnas.
-Användare- Formuläret för att lägga till nya användare och redigera användare har uppdaterats. Formuläret har förbättrats för att vara enklare att jobba i.
-Mätare- Användare kan lägga till mätare från tidigare sparade mallar. Detta är tillgänglig från via “lägg till mätare” och tabben “Från mall”
-Skapa konto- Förbättrat flöde när konto skapas. Tydligare att användaren måste aktivera sitt konto via e-mail länken innan kontot kan börja användas.
Buggfixar:
– Filtrering för platser skall nu fungera korrekt
– Det går nu att uppdatera “överliggande plats” på existerande platser
– Otilldelade uppgifter går nu att granska
– Det numeriska värdet för “antal planerade servicar” skall nu visas korrekt
– Negativa decimalvärden skall nu gå att ange som ett mätvärde