Support

Kontakt

Ifall du upplever problem med tjänsten så tveka inte att kontakta oss via kontaktuppgifterna till höger eller via formuläret nedan.

Support

Tel: +46 (0) 90 206 07 60
E-post: support@servicenode.se

Support formulär

 

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy och användarvillkor gäller.

FAQ


Vår smarta taggar är en bricka med en QR-kod och ett tagg-ID. Dessa är den fysiska represenationen av vad vi i systemet kallar servicenoder.

Scannas den med mobilens kamera vidarebefordras man till servicenodens publika sida på webben där får man tillgång till den funktionalitet och information som servicenodens ägare har valt skall vara publikt tillgänglig.

Ifall den scannas med våra app så har man tillgång till utökad funktionalitet och information förutsatt att användaren av appen ska ha tillgång till denna serviocenod. 

Taggarna är 30 x 30 mm, med självhäftande tejp på baksidan och levereras på ark a 48st per ark. Se exempel här.

Det går även att få taggarna med inbyggd NFC (Near field communication)

Servicenoden representeras fysiskt av en smart tagg. I systemet är servicenoden den plats där du ansluter de serviceobjekt som ska vara tillgänliga via den smarta taggen.

Serviceobjekt kan vara en plats, utrustning eller tillgång som du lägger upp i systemet för att förse personal och kunder med information rörande service, underhåll och instruktioner. 

I Service Node är objektssregistret platsen och funktionen du använder för att lägga upp dina serviceobjekt. 

För att kunna lägga upp serviceobjekt i objektssregistret måste du vara en betalade kund i Service Node.

Har du fått tillgång och uppdrag för att utföra service på någon utrustning eller plats som finns i någons annans objektsregister behöver man inte vara betalande kund.  

Nej, de använder tjänsten kostnadsfritt. Så länge som ditt företag har tillgång till funktionen “Dela objekt med extern part”. Dock måste de registrera sitt företag och skapa användare för sin personal för att kunna rapportera utförd service. 

Du delar ut det serviceobjekt som du vill att dina underleverantörer skall förvalta och kunna rapportera service på.

Behöver man flytta över data från befintliga system in i Service Node finns det funktioner för detta i vissa delar av systemet. Finns det ingen import funktion för just den data du vill importera så kan du alltid kontakta vår support så hjälper vi dig med detta. 

Video instruktioner

Rapportera service via mobilappen.
Lägga till serviceobjekt med hjälp av mobilappen.
Servicenodens publika webbsida.

Systemkrav

Webbtjänst

 
 
 
Mobilapplikation

  • Mobiltelefon med datatrafik, gps, pekskärm och kamera
  • Android 4.1 eller senare
  • iOS 9.0 eller senare

Kontakta oss

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA
och Googles integritetspolicy och användarvillkor gäller.

Tack!

Vi återkopplar till dig så fort så möjligt.