Ny funktion:
Platser: Vi har lanserat en ny funktion som vi kallar ‘Platser’ som kan användas för att hantera placeringen av serviceobjekt och arbetsordrar. Platser är extra användbart för våra kunder som äger eller förvaltar fastigheter då hela fastigheten kan byggas upp i Service Node med byggnader, rum och andra ytor.
Platser har stöd för mer än en adress och det går även att skapa ett ‘geostaket’ för att visa platsen område geografiskt. Geostaket kommer att få mer funktionalitet i framtiden.
Uppdateringar och förbättringar:
- Det går nu att lägga till ‘ekonomiskinformation’ till serviceobjekt. Denna funktionalitet kommer att breddas i framtiden, kom gärna med förslag kring vad ni önskar se för tillägg här.
- Det går nu att lägga till lagerinformation på alla artiklar och se nuvarande lagervärde efter användning av artiklar. Notera att vi ännu ej varnar vid minus värden. Utökat stöd för lager inom kort.
- En förbättrad serviceobjektsväljare har implementerats som gör det enklare att välja fler än ett serviceobjekt när tex. serviceobjekt skall kopplas till en checklista eller plats.
- De flesta ‘lägg till / editera’ formulären har uppdaterats med förbättrad design där vi grupperat olika typer av information så att det skall vara lättare att redigera eller skapa nya objekt.
- Förbättrat gränssnittet för detaljvyn på ‘modell’.
- Alla kalendrar börjar nu på måndag.
- Importera serviceobjekt – lade till “nummer” fältet för objekt. Observera att detta nummer måste vara unikt (ej samma på två serviceobjekt) annars kommer importen att misslyckas.
- Artiklar kan nu kopieras ifall man snabbt behöver skapa en liknande artikel.
- En ny adresskomponent har lagts till för att göra det smidigare att lägga till adress eller plats och för att spara utrymme ifall ingen adress skall läggas till.
- Gränssnittet för ‘servicedetaljer’ har uppdaterats. Fler gränssnitt kommer att uppdateras med samma design inom kort.
- Servicepartner inbjudningar och nekande kan nu inkludera ett kort meddelande för att informera mottagaren bättre.
- När du lägger till en ny kontakt kommer systemet att förslå befintliga kontakter om e-mailadressen redan finns inlagd som en kontakt – detta gör det enklare att välja existerande kontakter och minskar onödiga dubbletter.
- När ett jobb (felanmälan, service, arbetsorder, etc) skall tilldelas till en användare kommer ditt namn (inloggad användare) alltid att vara längst upp i listen.
Buggar fixade:
- Serviceobjektslistan – Serviceobjekt skall nu gå att filtrera efter typ utan bekymmer.
- Aviseringar – Löste problem med att uppdatera antalet olästa aviseringar.