PacsOn Papperspartner AB

PacsOn är en kedja bestående av tio väletablerade företag runtom i Sverige.  Gemensamt för dessa är att de har lång historik och en stark lokal förankring. Företagen levererar produkter och tjänster som gör arbetsplatsen bättre allt från kontorsmaterial till skyddsprodukter men även kaffemaskiner. Den personliga kontakten med deras kunder är en grundläggande del i verksamheten och de vill att en hög kvalité ska vara ett riktmärke när det gäller såväl service som produkter.

Vi besöker Martin Bäcklund, säljare och Erik Abrahamsson, kaffetekniker i deras demorum hos PacsOn Papperspartner AB. De har börjat märka upp sina kaffemaskiner med servicenoder ute hos sina kunder i Västerbotten, deras tekniker i Umeå och Skellefteå använder Service Node när det servar kaffemaskinerna. 

 

Service Node säkerställer att det finns en bra historik och transparens på att vi har varit där och framförallt att kontaktpersonen får en servicerapport efter vårt besök.”

Martin Bäcklund, Säljare PacsOn Papperspartner och även vinnare i Nordens bästa kaffe på jobbet 2017

– Som en lokal leverantör måste man kunna hålla det man lovat sina kunder säger Martin som jobbar som säljare i Umeå. För att göra det så eftersträvar vi transparens, det vi lovar med våran service stämmer väldigt väl med den service vi utför. Tidigare har vi varit dåliga på att visa det. Service Node säkerställer att det finns en bra historik och transparens på att vi har varit där och framförallt att kontaktpersonen får en servicerapport efter vårt besök.

– Vi tittade tidigare på mer uppkopplade system men det var lite overkill och den ökade kostnaden var inte motiverad, men kostnaden för Service Node är en kostnad vi kan identifiera och det tycker vi att det är värt. 

– Tack vare Service Node har vi färre resor till kunden men bättre kundkontakt än tidigare. Det innebär att vi sparar både arbetstid och på miljön. En riktig win-win lösning!

 

Sitter på: (dold)

XXst  / Objekt

Det går ju fortare att blippa på servicenoden och rapportera service i telefonen än att ta fram ett papper att skriva på.

Erik Abrahamsson, Kaffetekniker PacsOn Papperspartner 

Erik jobbar som kaffetekniker och använder sig av Service Nodes mobilapp för att dokumentera sin service ute på fältet. Det tog ett litet tag för honom att arbeta sig in i systemet och komma på hur han skulle göra, men han tycker ändå att det gick relativt enkelt. Till skillnad mot tidigare arbetssätt med pappersjournaler så tycker han att rapportering går snabbare och han tycker det känns tryggt att systemet ser till att rätt person får servicerapporten.

– Det gäller att se nyttan i det här systemet, att det förenklar ens vardag och att det inte bara är någon extra grej som jag måste genomföra avslutar Erik med.

erik-martin
Erik och Martin provar en kopp från en av deras populära kaffemaskiner, båda två tycker det är viktigt att deras kunder ska få njuta av en god kopp kaffe från deras maskiner.

Är du är sugen på gott kaffe till din arbetsplats kontakta Martin Bäcklund på:

PacsOn Papperspartner
Tel: 070-667 85 71
E-post: martin@pacsonpp.se

Tror du Service Node skulle passa er organisation?

Kontakta oss för offert eller demonstration

Hej, vi använder cookies för att servicenode.se skall fungera bättre för dig.